„Mi lett volna, ha”

2022. március 25. 09:41 - Girlinthemirror_music

Girl in the mirror & Emily McNally – Lonely

A Lonely arról szól, hogy néha mennyire elsöprő érzés a magány. Kétségbeesetten próbálsz megszabadulni ettől az érzéstől, de különböző fokozatokban jön elő: „mi lett volna, ha” gondolatokban vergődsz, túlelemzed, amit teszel, jeleket kérsz az univerzumtól. Bár a 2020-as lezárások kezdetén született a dalszöveg, ezen túllépve mindenkinek szól, aki magányosnak és elveszettnek érzi magát az emberi kapcsolatok keresése közben. A dal elején a zongora meghitt, meditatív hangulatot teremt, míg később a dobok szívdobbanásszerűen, felemelően megadják a dal lüktetését.

Íme: Girl in the mirror & Emily McNally – Lonely

A dal ötlete eredetileg 2019 környékén jött. Akkor még kifejezetten érdekelt az, hogy eladjak számokat ghost vagy stock felületeken, és sok mindennel kísérleteztem. Ez azt jelenti, hogy az ember készít egy számot, majd azt eladja, és többé nem lesz hozzá köze. Egy idő után azonban rájöttem, hogy az ilyen típusú zeneírás nem nagyon hoz lázba, hiába lenne benne pénz, mert művészetileg másokat kell másolni, és ebbe az egyediség, a kísérletezés nem nagyon fér bele, így ezt a dalt félretettem egy időre.

Aztán 2020-ban kaptam egy SoundCloud-üzenetet Emilytől, akit akkor még csak egy dallal kapcsolatban ismertem, amit Johnnal készített. (Ezt egyébként nagyon szerettem, olyan lett, mint egy zenei szerelmeslevél, és a szülinapomra küldték. Arról szól, hogy két távol lévő szerelmes leveleket ír egymásnak palackpostán, a folyón elküldve.) Ahogy hallgattam Emily többi számát, eszembe jutott a Lonely, mert úgy éreztem, nagyon illene Emily stílusához és személyiségéhez. Átdolgoztam egy kicsit a korábbi formájához képest, és elküldtem neki. Szerencsére elvállalta egy másik számmal együtt, amit már korábban hallhattatok: The Day When I Saw Myself címen.

Emily Brooklynban lakik, és már gyerekkora óta dalokat ír leginkább pop és folk stílusban, de néha elektronikus számokba is beszáll. Klasszikus és musicaléneket tanult a New York-i Egyetemen, és nagyon tetszik a puha, érzelmes énekstílusa. Emily a reménytelenül szerelmes és szorongó fiatal generációnak készít számokat műfajilag nem túl besorolható, maga készítette hálószobapopjával, és saját naivitását és vágyakozását fogalmazza bele a dalaiba. A legjobb, hogy nem gondolja túl a dolgokat, és egyenesen a telefonján szokta készíteni a dalait, amikor ahhoz van kedve. Már rengeteg szuper eredményt elért: Safe With You című számán már több mint 1 millió lejátszás van a YouTube-on. A közös munka nagyon egyszerű volt, megmutattam neki a zenei alapot, és rövid időn belül már küldte is az éneksávokat.

Később kapcsolatba kerültem Matthew Reese-zel, aki a We are FOUND nevű szervezet kreatív igazgatója. Matthew-nak nagyon megtetszett a stílusom, és beszélgettünk arról, hogy van-e olyan számom, amelyet kiadhatna. Úgyhogy mutattam neki pár kész dalt, és ezek közül kiválasztotta a Lonely-t, mert nagyon megérintette. Matthew amúgy egy spirituális alkat, 5-kor kel, majd elmegy edzeni, és meditál, olvas, a Y-incubator program anyagait tanulja, mielőtt elkezdi a munkát 9-kor. Nagyon köszönöm, hogy anyagilag is támogatta a kreatív munkánkat és a szám megjelenését, illetve ő vállalta a számmal kapcsolatos grafika költségeit is.

Vivi Marcel készítette a grafikát, ami külön történetet ad hozzá a dalhoz: egy android lány lebeg a város felett, maga mögött a holddal (ez egyébként a We are FOUND logója egyben). Nagyon rég szerettem már volna felkérni Vivit, hogy rajzoljon valamelyik számomhoz, mert egészen elképesztő a rajzstílusa a szürreális koncepciókkal és az apró részletekkel, valamint a pasztell színhasználatára is mindig jó ránézni. Bár a grafika elkészülése egy kicsit csúszott Vivi elfoglaltságai miatt, azért 2022 elejére sikerült befejeznie.

lonely.png

A képre nézve nekem valahogy egyből beugrott, hogy animáció terén mit lehetne megvalósítani ebből. Két éve foglalkozom After Effectsszel, sok mindent egyedül tanultam meg, és egy éve kezdtem karakterekkel foglalkozni a School of Motion nevű amerikai iskola online karakteranimációs kurzusán. A rajzban valahogy benne volt, hogy az android figuránk középen lebeg, a szél fújja a haját, a felhők szürrealisztikus irányban lebegnek körbe a város felett, és már a képre ránézve elképzeltem magamban, ahogy a feliratok villognak az esti háttér előtt. Az első lépés tehát az volt, hogy megcsináljam külön a karaktert, a várost, és az eget.

screen2.png

Karakterrig az After Effectsben

Ezután jött a videó jeleneteinek felépítése. Nagyon szeretek képregényeket és mangákat olvasni, szóval valahogy beugrott az ötlet, hogy miért ne csinálhatnám meg ilyen formában ezt a videót. A jeleneteket nagyrészt úgy építettem fel, hogy van egy nagyon hosszú vászon tele panelekkel, és a kamera felülről lefelé navigál, mindig egy-egy panelt mutatva. (Emiatt sok ember úgy érzékelte, hogy ehhez a videóhoz rengeteg rajz készült. Most mondjátok, hogy nem vagyok leleményes egyetlen rajz többszöri kreatív felhasználásában.)

screen3.png

Jelenetek az After Effectsben

A képregényes jelleget igyekeztem erősíteni az ahhoz illő betűtípussal, és a hangutánzó szavak beillesztésével, pl. a tűznél a crackle, vagy a villogó fénynél a blink. A kedvenc részem pedig az, amikor csináltam egy kamu Spotify-playlistet ehhez a sorhoz: „When it gets late / I put on a playlist / soundtrack of coming of age („amikor már későre jár, beteszek egy lejátszási listát: a felnőtté válás filmzenéjét”). Valahogy beugrott a kép, hogy ha épp este valamilyen zenét hallgatnék, akkor fognám a telefonomat, rákeresnék a Spotify-on a playlistre, és betenném. Közben rátettem erre a képzeletbeli lejátszási listára Emily korábbi számait. Amikor ezen dolgoztam, csak vigyorogtam, micsoda mesteri terv jutott az eszembe erre a sorra. Az utána következő jelentben meg a jegyzettömb alkalmazásban a We are FOUND nevű telefonhálózaton vagyunk, csak hogy kiemeljem ezt az apró részletet is!

Remélem, tetszett a szám és a videó! Ha érdekelnek a további alkotásaink, itt találjátok őket:

Girl in the mirror: Spotify | YouTube | Instagram | Twitter | Facebook | SoundCloud

Emily McNally: Spotify | YouTube | Instagram | Twitter | Facebook | SoundCloud | Fiverr

Vivirin: Instagram | Twitter | Honlap

We are FOUND: YouTube | Instagram | Twitter

Írta: Girl in the mirror, egy elektronikus zenével foglalkozó budapesti kávérajongó, aki hisz az álló órákában, amik naponta kétszer a pontos időt mutatják.

Fotó: Nagy Diána

komment
süti beállítások módosítása